MEDIA ARCHIVE


    ' '
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
  • Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο

Αθήνα-Πεκίνο | Χάρης Κοντοσφύρης | 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο

H διαδραστική εγκατάσταση Αθήνα-­Πεκίνο του εικαστικού Χάρη Κοντοσφύρη εκτέθηκε για πρώτη φορά το 2004 στην CHEAPART στην Αθήνα. Την ίδια χρονιά αποτέλεσε την Ελληνική Συμμετοχή στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο με Εθνική Επίτροπο την ιστορικό και κριτικό τέχνης Ειρήνη Σαββανή και το 2005 προσκαλείται στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου.


H διαδραστική εγκατάσταση “Αθήνα­-Πεκίνο” του εικαστικού καλλιτέχνη Χάρη Κοντοσφύρη αποτελεί την Ελληνική Συμμετοχή στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο, που πραγματοποιείται από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τις 19 Δεκεμβρίου 2004 στο κτίριο Pavilhão Ciccilio Matarazzo στο Σάο Πάολο. Το θέμα της Μπιενάλε, “Τerritόrio Livre – Λαθρέμποροι εικόνων σε μια ελεύθερη περιοχή”. Η ελληνική συμμετοχή οργανώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού με Εθνική Επίτροπο την ιστορικό και κριτικό τέχνης Ειρήνη Σαββανή.

Μετά την 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο, το “Αθήνα­-Πεκίνο” συμμετείχε στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου το 2005.
Η εγκατάσταση εκτέθηκε για πρώτη φορά το 2004 στην CHEAPART στην Αθήνα.

Το έργο “Αθήνα­-Πεκίνο” αποτελείται από δύο ενότητες, με τις οποίες διερευνώνται βασικά ζητήματα ανθρώπινης επικοινωνίας, αυτογνωσίας, μέσω της μελέτης των θεμάτων της αποδήμησης και της μετανάστευσης. “Η Κιβωτός του Απόδημου” αποτελεί την αναπαράσταση μιας παραδοσιακής κινέζικης παγόδας, ένα αρχιτεκτονικό τοπίο στο ύψος του οπτικού ορίζοντα του θεατή. Αναδύεται στο χώρο και φανερώνει στο φως, σε άμεση εξάρτηση από τις σκιές του, την κλίμακα και τις διαστάσεις του, ενώ γίνεται αντιληπτή από το θεατή ως ένα “θέατρο σκιών” που προβάλλεται στο χώρο. Η συναισθησιακή προσέγγιση του έργου ενισχύεται από τις μυρωδιές που αναδύονται στο χώρο και από τους ήχους ηλεκτροακουστικής μουσικής. “Στην Καρδιά του Σκότους”, ξένοι απόδημοι απεικονίζονται σε φυσικό μέγεθος σαν ζωντανές σκιές. Οι ανθρώπινες φιγούρες αποδίδονται περιγραμματικά και φέρουν σχισμές από ψαλιδιές πάνω στη μεγάλη τοιχογραφία από ανακλαστική λαμαρίνα. Ο θεατής, χάρη στις ανακλαστικές ιδιότητες του υλικού, συμπεριλαμβάνεται αυτόματα στο πλήθος των ανθρώπων, υποχρεώνοντάς τον να συμμετάσχει στην σύγχρονη πολυπολιτισμική παγκόσμια κοινότητα

Ο Χάρης Κοντοσφύρης, σε συνεργασία με τον Ελληνογερμανό μουσικό Βασίλη Κόκκα, τον Ελληνοαμερικανό ποιητή Παναγιώτη Μποσνάκη και τον Ελληνοαυστριακό βιολόγο Ορέστη Δαβία, δημιουργεί κοινά σημεία επαφής για όλους εμάς, τους άγνωστους, διαφορετικούς και όμοιους, που παραμένουμε ξένοι και απόδημοι, αφού πάντα κλείνουμε στις αποσκευές μας την πολιτισμική μας ταυτότητα, τις προκαταλήψεις και τις αντιλήψεις μας.

Σύμφωνα με την Επίτροπο Ειρήνη Σαββανή:

“Με το έργο Αθήνα-­Πεκίνo ο Χάρης Κοντοσφύρης, μαζί με τους συνταξιδιώτες του, μας υπενθυμίζει ότι η τέχνη γίνεται –ή έχει τη δυνατότητα να γίνει– ένας συνεργικός τρόπος συμμετοχής σε μια άλλη πραγματικότητα, ανοίγοντάς μας διόδους, ώστε να μην αρκεστούμε στις επιφανειακές αντανακλάσεις αλλά να έχουμε, ίσως, την ευκαιρία να περάσουμε, σαν την Αλίκη, σε άλλες πραγματικότητες, πέρα από τον καθρέφτη”.

Ολόκληρο το κείμενο της Ειρήνης Σαββανή ⬇

"Αθήνα-Πεκίνο", Χάρης Κοντοσφύρης
26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο


Οργάνωση: Υπουργείο Πολιτισμού
Με την υποστήριξη: Ελληνικό Προξενείο στο Σάο Πάολο
Εθνική Επίτροπος: Ειρήνη Σαββανή
Οργάνωση έκθεσης στην Αθήνα: CHEAPART

26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο
25 Σεπτεμβρίου - 19 Δεκεμβρίου, 2004
Pavilhão Ciccilio Matarazzo, Σάο Πάολο