MEDIA ARCHIVE


    ' '
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond
  • The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond

The Bleak Existence Of a Synthetic | James Dean Diamond


Ο James Dean Diamond έχει εξελίξει τα τελευταία 8 χρόνια μια φωτογραφική τριλογία: το πρώτο μέρος «Death In A Place Like This» (παρουσιάστηκε στο περίπτερο της CHEAPART στην Art-Athina 2005) περιλάμβανε μια φωτογραφική εγκατάσταση 53 ασπρόμαυρων φωτογραφιών, το δεύτερο μέρος «The Bleak Existence Of A Synthetic» και το τρίτο μέρος «Approaching The Void». Το κάθε σώμα δουλειάς μπορεί κανείς να το αντιληφθεί σαν μια μεγάλη οπτική εγκατάσταση που χαρακτηρίζεται από ξεχωριστή οπτική ευαισθησία. Προσεγγίζοντας περισσότερο εννοιολογικά το σκεπτικό της δουλειάς παρατηρούμε ότι η τριλογία αυτή είναι μια εξερεύνηση στο φανταστικό πεδίο και μια έρευνα για την τεχνητή νοημοσύνη.

The Bleak Existence Of A Synthetic

Ο James Dean Diamond μεταμορφώνει με τις πανοραμικές μονοχρωματικές φωτογραφίες την άναρχη και βίαιη αθηναϊκή αρχιτεκτονική σε έναν αφαιρετικό φουτουριστικό λαβύρινθο. Μέσα από τη μελέτη του αστικού τοπίου διαποτίζεται το έργο από την προσωπική εμπειρία της μετανάστευσης σε ξένο τόπο όπου κυριαρχεί η απομόνωση και η τάση για φυγή.
Το άτομο ως «συνθετική» ύπαρξη δημιουργήθηκε για να περιβάλει τον φανταστικό του κόσμο. Η παραστατική διήγηση των 52 εικόνων ξεκινά μέσα σε ένα αόριστο περιβάλλον. Εδώ αναπαριστάται η μεταμόρφωση του ανθρώπου σε έναν τεχνητό χαρακτήρα του οποίου το ταξίδι ξεδιπλώνεται με ευαισθησία σε έναν μοναχικό και παρακμιακό χώρο. Το ενδιαφέρον έγκειται στην απόδοση μιας μελαγχολίας καθώς οι χαρακτήρες και τα πρόσωπα του Synthetic αποβάλλονται από την κοινωνία. Φωτογραφίζοντας σε πανοραμικό φορμά, κυρίως «in camera» με φιλμ tungsten και με το διαθέσιμο φως ο James Dean Diamond παίζει με το φως στο πλάνο. Συλλαμβάνει οπτικές απάτες από αντανακλάσεις και προβολές, γραμμές φωτός και αστερισμούς στοιχείων. Κάποια θραύσματα είναι μέρος ενός απατηλού φωτός, ενώ άλλα φαίνεται να συνθέτουν πεδία γραμμών και σημείων. Περιορίζοντας το φάσμα των τόνων και της παλέτας δημιουργείται η αίσθηση της απουσίας.

Η μητρόπολη του James Dean Diamond είναι μια ανάμνηση του φανταστικού κινηματογράφου και λογοτεχνίας, επηρεασμένη από το Blade Runner του Ridley Scott (1982) αλλά και του συγγραφέα φαντασίας H.G.Wells. Η έμπνευση προέρχεται από τα άλμπουμ της βρετανικής μπάντας Radiohead’s «Kid» και «Amnesiac» καθώς και από τη σύγχρονη επιστημονική έρευνα. Ο James Dean Diamond παραπέμπει στον εφευρέτη και οραματιστή Ray Kurzweil που ανέφερε ότι περί το 2029 η ανθρωπότητα θα είναι σε θέση να αποθηκεύσει το ανθρώπινο μυαλό, να αποκωδικοποιήσει τη σκέψη και τη μνήμη σε υπολογιστές και να δημιουργήσει άτομα με εικονικό εγκέφαλο που τα ονομάζει «Human Version 2».

Επιμέλεια / Κείμενο: Samia Ashraf

Εγκαίνια: 1 Νοεμβρίου 2007 στις 20:30
Διάρκεια: 1 – 30.11.2007
Ωρες: Δευτέρα – Παρασκευή 15:00 – 21:00, Σάββατο 12:00 – 16:00

CHEAPART
Α. Μεταξά 25, 106 81 Αθήνα