MEDIA ARCHIVE


    ' '

CHEAPARTWEEK 2023 | Performances

35 performance artists έδωσαν έδωσαν ένα δυναμικό παρών στην CHEAPARTWEEK2023.


"Μίλα μου Ουσίο" Σπύρος Αγγελόπουλος
Η νέα περφορμανς του Σπύρου Αγγελόπουλου, αφιερωμένη στον Ουσίο Σινοχάρα.

"Intergalactic Conspiracy", Underathens ─ Αλέξανδρος Ατλιδάκης
Η καλλιτεχνική πρακτική έρχεται σε σύμπνοια με έναν διαφορετικό́ τρόπο θέασης και ακρόασης της μουσικής. Το Underathens βρίσκεται εδώ εξετάζοντας και διαμορφώνοντας τη διαδικασία παραγωγής και σύγχρονης μουσικής πρακτικής.
Φέρνοντας τη δράση που χαρακτηρίζει την οντότητα του και τη θέση του στη σύγχρονη καλλιτεχνική́ σκηνή, στο σπίτι της CHEAPART, διαμορφώνει έναν εξελιγμένο μουσικό διάλογο μεταξύ της τοπική κοινότητας και της καλλιτεχνικής πρακτικής.
Το πρότζεκτ Intergalactic Conspiracy αποτελεί́ τη δημιουργία ενότητας μεταξύ́ των ιδίων των καλλιτεχνών οι οποίοι προέρχονται από́ διαφορετικά́ είδη καλλιτεχνικής πρακτικής καθώς και των θεατών/ακροατών με ξεχωριστές κοινωνικές αναφορές.
Πρόκειται για ένα project αυτοσχεδιαστικής, πρωτότυπης μουσικής που σαν στόχο έχει την ενεργοποίηση της μουσικής παραγωγής και την προσφορά́ ενός διαφορετικού́ τρόπου θέασης.
Προσπαθώντας να διερευνήσουμε την έννοια του “μουσικού́ διαλόγου” αντιλαμβανόμαστε πως για την επιτυχή διεξαγωγή του είναι απαραίτητο ο δέκτης και άλλοτε θεατής να προσλάβει και να κατανοήσει το μήνυμα του πομπού, ανταποκρινόμενος ανάλογα.
Ακολουθώντας τους βασικούς κανόνες μουσικού́ διαλόγου θα αποκομίσουμε μια εμπειρία κοινωνικής συνοχής βιώνοντας την ύπαρξη ενός υψηλού βαθμού συνέργειας και μιας ισχυρής «κοινωνικής συνείδησης».
Θέτοντας έτσι, βασικά ερωτήματα, τα οποία αφορούν το πολυεπίπεδο κοινωνικό́ ιστό́ της πόλης, προσπαθούμε όχι μόνο να διαμορφώσουμε απαντήσεις αλλά́ και να δημιουργήσουμε τις σύγχρονες πρακτικές και λειτουργίες για τη πραγμάτωση μια ενιαίας καλλιτεχνικής τοποθέτησης με αναφορές στο σύγχρονο παρόν την πόλης που την καθορίζει και την ενσωματώνει.

"eɾmeo/"
Σύλληψη, κίνηση, ερμηνεία: Χριστίνα Καρπούζου, Ελια Βεργανελάκη
Πρωτότυπη μουσική: Αντώνης Καββαδίας
Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη
Τι ήταν αυτό που την κινητοποίησε,
την μετακίνησε, την παρέσυρε στο εδώ.
Μακρυά από φόβο σύγκρουσης και προστριβής,
μια γυναικεία παρουσία εκτονώνει το αποτύπωμα,
αποδέχεται τη σύνδεση με
το έρμαιο.
Μια κινητική performance για την αβάσιμη συνθήκη του έρωτα.
Μια ρυθμική παρτιτούρα λέξεων που διαδρούν
με τον παλμό και τον καημό του σώματος.

Performance Στέλλα Δημητρακοπούλου

"22 stops"
Σύλληψη, δημιουργία, performance: Κατερίνα Δρακοπούλου
Φωτογραφία: Ιουλία Λαδογιάννη
Το 22 stops είναι μια site-specific, Butoh performance που αφορά την αλληλεπίδραση του σώματος με το αστικό τοπίο αλλά και τη ρευστότητα των ορίων μεταξύ του μέσα και του έξω, του διαμεσολαβημένου και του «ζωντανού», του εφήμερου και του αιώνιου. Με όχημα τις αρχές του Ιαπωνικού χορού Butoh, όπως τη βραδύτητα, την ενεργητική σωματική παύση, τις μικρο-κινήσεις, τις γλυπτικές φόρμες, και τις ποιητικές εικόνες, το σώμα θα δημιουργήσει 22 στιγμιαίες χορευτικές συνθέσεις, ανταποκρινόμενο στα φυσικά και υλικά περιβάλλοντα του τοπίου. Το 22 stops είναι μια πρόσκληση για να ξανα-δούμε και να ξαναφανταστούμε οικείους, καθημερινούς τόπους, πρακτικές και μορφές τέχνης με μια νέα οπτική και ίσως να συνδεθούμε με τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας σε ένα βαθύτερο επίπεδο.

"Δίπτυχο Fortified – Εύθραυστον"
Νατάσα Ερωφίλη Τσάγαρη - Χρόνης Barbarian
Το fortified δημιουργήθηκε σαν δεύτερο μέρος της performance fragile. Σε αυτό το δεύτερο μέρος λοιπόν o άνθρωπος γίνεται το αντικείμενο δόμησης και διαμόρφωσης εξερευνώντας τι προκαλεί η συναισθηματική μας “οχύρωση” και πως αυτή μεταχειρίζεται από τους άλλους ή διαμορφώνεται μέσω της συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης με τους γύρω μας.
Ο άνθρωπος στη σύγχρονη κοινωνία αλλά και πάντα έως σήμερα φτιάχνει μια εξωτερική προστασία σε σχέση με τα ερεθίσματα και τις πληροφορίες που δέχεται. Συνήθως μπορεί να το ονομάζουμε τείχος προστασίας, συρματόπλεγμα, καλούπι κλπ. Από τι υλικά αποτελείται το τείχος προστασίας του καθενός μας; Πόσο γρήγορα η αργά σε σχέση με τους άλλους, τον χρόνο και την εμπειρία μας το χτίζουμε; Είναι παντού το ίδιο ή μήπως ανάλογα τις συνθήκες και ποιον έχουμε απέναντί μας βρισκόμαστε σε θέση να το αναιρέσουμε; Τί θα γίνει αν κάποιος προσπαθήσει να μας βλάψει; Θα λειτουργήσει το εξωτερικό μας συρματόπλεγμα; Τι θα γίνει αν κάποιος προσπαθήσει να το διαπεράσει, να το σπάσει ή να εξερευνήσει τα όρια του; Πως μας διαμορφώνει κάποιος ανάλογα με το πόσο κοντά μας είναι; Τι σημάδια μένουν πάνω του; Τι αποτυπώματα; Πως επισκευάζεται;

“.............not to be
is also an answer”

Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης

"Bedtime stories" (ένα δωμάτιο απομόνωσης)
Concept - performer: Εύη Χρόνη

"A Moment of Total Equanimity"
Concept, χορογραφία, σκηνοθεσία: Αντριάνα Πλέσσα
Performer: Sabina Andrea Allen

"Cleaning Break / We’ll be back with you shortly"
Σύλληψη, σκηνοθεσία, ερμηνεία: Χριστόφορος Βογιατζής
Σε συνεργασία με τη Nadia Elgazar

"Come and Go"
Director:
Γιώργος Ζαμπουλάκης
Performers: Χρυσά Καρούση, Αναστασία Κυρίτση, Γεωργία Μυλωνά

"Cascando"
Director:
Γιώργος Ζαμπουλάκης
Performers: Λίλα Λέντζα, Ασημίνα Χριστοπούλου

": Hýδρα"
Σκηνοθεσία – Σχεδιασμός, Επεξεργασία ήχου:
Ειρήνη Μακρή
Performers: Ειρήνη Μακρή, Μάριος Μάνθος

"Sarah Effect" [After Every Party I Die]
Performers: Κυβέλη Παπαντωνίου, Δήμητρα Σαρρή

"Προίκα:/'prika/"
Σύλληψη, σκηνοθεσία, εκτέλεση: Βασίλης Δημητριάδης
Σύμβουλος κινησιολογίας: Αθηνά Βαρνάβα

"Ερήμωση"
Σύλληψη, σκηνοθεσία, εκτέλεση: Λίλυ Καραπασιά

"Reconstruction", Ράνια Καπετανάκη
Επιμέλεια: Αντιγόνη Καψάλη
Στην περφόρμανς "Reconstruction" διερευνάται το ζήτημα της μνήμης ως συγκροτητικός για το υποκείμενο παράγοντας. Η καλλιτέχνης επιχειρεί την ανασύσταση της προσωπικής της ιστορίας, σε ένα συνειδητό ανάλογο του μηχανισμού της μνήμης. Σε αυτή́ τη διαδικασία, φωτογραφίες από τη ζωή́ της χρησιμοποιούνται ως υλικές αποτυπώσεις των αναμνήσεών της. Τις επιχρωματίζει επιλέγοντας πλέον συνειδητά́ ποιες θα κρατήσει και πως θα τις "φωτίσει". Κατόπιν τις αποτυπώνει στο σώμα της, επανεγγράφοντας στο δέρμα της τα στίγματα της πορείας της. Ανασυγκροτεί το παρελθόν της, δημιουργώντας μια νέα, δική́ της αφήγηση μέσα από́ ένα θραυσματικό μοντάζ που εγγράφεται στο σώμα της.

«ΑΝΑΜΝΗΣΙΟΛΟΓΕΣ”
μια περφόρμανς-ταξίδι στους κήπους της μνήμης
από την Ελπίδα Ορφανίδου σε συνεργασία με την Effi Rabsilber
" Με χαρακτηρίζουν φιλόσοφο ή επιστήμονα ή ανθρωπολόγο. Δεν είμαι τίποτα από όλα αυτά. Είμαι αναμνησιολόγος. Μελετάω ό,τι έχει ξεχαστεί. Αναζητάω ό,τι έχει εξαφανιστεί τελείως. Ασχολούμαι με τις απουσίες, τις σιωπές, τα παράξενα κενά μεταξύ των πραγμάτων.
Ουσιαστικά, είμαι περισσότερο ένας μάγος παρά οτιδήποτε άλλο."
Λόρενς ʼρνε-Σέιλς, συνέντευξη στο Ο Μυστικός Κήπος, Μάιος 1976
H παράσταση είναι μέρος του ερευνητικού πρότζεκτ Hippocampus Moves / Tanzpraxis Berlin 2023

"Embracing Otherness"
Long durational performance του Βαγγέλη Παπαδάκη
Σκηνογραφική επιμέλεια: Αγγελική Βασιλειάδου
Embracing otherness...Η ιδέα της περφόρμανς στηρίζεται στον εναγκαλισμού του ʼλλου, του Ξένου την ίδια στιγμή που αυτός "αντανακλά" τον εαυτό μας.
Ποιος είμαι; Ποιόν αγκαλιάζω; Ποια η σχέση μου μαζί του;
Πόσο δε αυτή η σχέση επηρεάζεται όταν το ʼλλο Σώμα βρίσκεται πάνω σε συντρίμμια από βομβαρδισμένη πόλη- αναφορά στην επικαιρότητα στην Μέση Ανατολή;
Embracing otherness...Ένα σώμα σε αναζήτηση εναγκαλισμού.

"Ο θάνατος της πηγής ΙΙ"
Performance / Εγκατάσταση: Δανάη Σίμου
Ήχος: Amberclock
Ενα σύγχρονο εγχείρημα που αντηχεί την επίδραση του βιβλίου του Roland Barthes, "Ο θάνατος του συγγραφέα", αποτελώντας επέκταση της διερεύνησης γύρω από το διάλογο μεταξύ του δημιουργού και του δημιουργήματος αλλά και γύρω από το φαινόμενο της γυναικείας παρουσίας και παρουσίασης. Σε αυτό το πλαίσιο, η επαναλαμβανόμενη και συνεχής πρακτική που εφαρμόζεται, αναπτύσσεται σε μια κατάσταση ηρεμίας, όπου ο δημιουργός συγχωνεύεται με το έργο και αντιστρόφως, ως ένα μέσο για την αποδίωξη αυτής της αιώρησης. Τα οργανικά στοιχεία, μαζί με έναν ήχο, επιλέγονται ως μονοπάτια για την επαφή με μια απαρχή ή μιας κατάστασης θανάτου, εκεί που η ανακάλυψη της μεταβατικότητας της αφάνειας μπορεί να επιτευχθεί.

"Building Noises (and How to Stop Them)"
μια ηχητική και οπτική σύνθεση της Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου
Βιολί: Αγγελος Μαστραντώνης
Μπάσο, Ηλεκτρονικά, Φωνή: Νεφελη Σταματογιαννοπούλου
Τα κτίρια κάνουν θορύβους. Πώς ακούγονται αυτοί οι θόρυβοι και τι τους προκαλεί; Μπορούμε να προβλέψουμε πότε και πού θα εμφανιστούν και να σχεδιάσουμε τρόπους αποφυγής τους . Ή μπορούμε ακόμα να τους μετατρέψουμε σε πιο δυνατούς αλλά λιγότερα συχνούς θορύβους ή σε διαφορετικές συχνότητες. Ή …σε συσκευές, ντουλάπια, τοίχους και δάπεδα με ουδέτερους τόνους και φυσικά ξύλινα χαρακτηριστικά με έντονη τάση να μειώνονται τα τρανταχτά χρώματα. Το ντουέτο καθοδηγείται από ηχητικά μοτίβα του κτηρίου και κάποια σύμβολα του βίντεο, ενώ εμβαθύνει σε ένα μουσικό αυτοσχεδιαστικό πρωτότυπο μοντέλο.

"A nocturne is a musical composition that reflects the moods and feelings of night time ",
Performance: Ελένη Τσαμαδιά
Το nocturnes είναι μια περφορμανς χορευτικού́ αυτοσχεδιασμού́ που δανειζόμενο την έννοια από́ την μουσική́ δημιουργεί́ μια εφήμερη ροή́ κινήσεων. Στόχος της ερμηνείας είναι η παράσταση των εκρηκτικών χαρακτηριστικών την νυχτός. "Η μέρα για να μετατραπεί́ σε βίωμα χρειάζεται την νύχτα", αυτή́ η κατάσταση μεταξύ́ της βιολογικής πραγματικότητας και της ποιητικής κατάστασης υπήρξε η αφορμή́ για την καλλιτέχνη για να υπογραμμίσει πως ο άνθρωπος και οι διαδικασίες που τον κάνουν τέτοιο απλώνονται στον χρόνο. Ο χρόνος είναι δυσεύρετος σήμερα και αυτός ίσως μεταλλάσσει και τις διαδικασίες αυτές. "Ας το δοκιμάσουμε λοιπόν να δούμε τι μας συμβαίνει κατά́ την διάρκεια μιας νύχτας". Κατά τη διάρκεια της παράστασης η καλλιτέχνης ερμηνεύει τα Noctures του Claude Debussy /Clouds 6:55/ Festivals 7:29/ Sirens 9:59

"DARKSIDE or INTO NOTHINGNESS EVERYTHING IS COME SQUEEZED INTO A PONT”, Φίλιππος Τσιτσόπουλος
Ο Τσιτσόπουλος δουλεύοντας πάνω σε αυτό το έργο για περισσότερο από ένα χρόνο στο Λονδίνο παρουσιάζει μερικά μικρά αποσπάσματα από τη μελέτη του πάνω στο έργο σε συνάρτηση με τους στίχους των τραγουδιών του άλμπουμ και με το κείμενο του Tom Stoppard και την και την επανεξέταση της σκοτεινής πλευράς του φεγγαριού των Pink Floyd.

Performance Αθανασία Τσοπαναργιά
Με αφορμή τη φωτογράφιση με την Ελένη Μεσάδου σχεδιάστηκε μια performance βασισμένη στο θηλασμό. Ποικίλα μεγέθη μπαλονιών από πολύ μικρά έως και 70 εκατοστών αλλά διάφανα άλλα με χρώματα βασισμένα στο δέρμα ανθρώπων γεμισμένα με αραιωμένο γάλα και στην άκρη δεμένο με θήλαστρο, «θα τρέφομαι μέσα από όλα αυτά καθώς κάποιο μπορεί να το σπάσω με τη λαιμαργία μου…!»

"ΜΩΣΑ", ομάδα MAS performers
Σύλληψη: Ralitza Vladimirova
Σκηνοθεσία, δραματουργία, χορογραφία, μουσική: Ralitza Vladimirova, Θάλεια-Μαρί Παπαδοπούλου
Δημιουργική ομάδα, ερμηνεία: Αγγελική Παντελεάκου, Ντέμη Παλατσίδη, Δανάη Μπαλοπούλου, Ρούλα Βασιλάκη, Νόνη Παπαστεφάνου, Θάλεια Μαρί Παπαδοπούλου, Ralitza Vladimirova
Light design: Δημήτρης Κουτάς
Ηχοληψία: Δημήτρης Κυριακίδης @ Alavastron produξions
Γραφιστικό υλικό: Ντέμη Παλατσίδη
Sound design: Φάνης Σακελλαρίου
Παραγωγή: Musical Arts on Stage, IntraVenous
Η πορεία από́ την ακατέργαστη πέτρα στο περίτεχνο ανθρώπινο έργο.
«Σπάω. Γίνομαι κομμάτια. Χτυπιέμαι με άλλους. Νιώθω την ξένη σκόνη τους στα πνευμόνια μου καθώς εισπνέω. Έτσι φτιάχνομαι, σμιλεύομαι, κυκλώνω τις γωνίες μου. Ώσπου είμαι όμορφη, ένα έργο τέχνης, μια Μούσα... μια πέτρα.»
Η ομάδα MAS συνδυάζοντας και πάλι τους κώδικες του μουσικού θεάτρου, του σωματικού θεάτρου με το θέατρο της επινόησης, την τελετουργία και τεχνικές συντονισμού φωνής - ήχου και κίνησης παρουσιάζει το νέο έργο ΜΩΣΑ.


CHEAPARTWEEK2023 | Curious worlds
Επιμέλεια: Γιώργος Γεωργακόπουλος
Συντονισμός: Φωτεινή Καπίρη
Με την υποστήριξη της ZOIA.com

www.cheapart.gr
ZOIA.com

Ζωοδόχου Πηγής 66, Εξάρχεια, 10681
Διάρκεια: 13 - 23 Δεκεμβρίου, 2023
14:00 – 21:00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα

     

"Building Noises (and How to Stop Them)", Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου |> "/ er.me.o /", Χριστίνα Καρπούζου, Έλια Βεργανελάκη |> "22 stops", Κατερίνα Δρακοπούλου

     

"...A nocturne is a musical composition that reflects the moods and feelings of night time...", Ελένη Τσαμαδιά |> "Embracing Otherness", Βαγγέλης Παπαδάκης |> "Ο θάνατος της πηγής ΙΙ", Δανάη Σίμου

     

"Μίλα μου Ουσίο", Σπύρος Αγγελόπουλος |> Αθανασία Τσοπαναργιά |> “DARKSIDE or INTO NOTHINGNESS EVERYTHING IS COME SQUEEZED INTO A PONT”, Φίλιππος Τσιτσόπουλος

      <

"Fortified", Νατάσα Ερωφίλη Τσάγαρη, Χρόνης Barbarian |> "Reconstruction", Ράνια Καπετανάκη (Επιμέλεια: Αντιγόνη Καψάλη) |> "ΑΝΑΜΝΗΣΙΟΛΟΓΕΣ”, Ελπίδα Ορφανίδου, Effi Rabsilber

     

"Περί έρωτος", Πρώτο ραντεβού: Το φίλημα, Στέλλα Δημητρακοπούλου και Θωμάς Διάφας |> "Ερήμωση", Λίλυ Καραπασιά |> "ΜΩΣΑ", MAS performers, Ralitza Vladimirova, Θάλεια-Μαρί Παπαδοπούλου

     

"Intergalactic Conspiracy", Underathens ─ Αλέξανδρος Ατλιδάκης |> "Bedtime stories”, Εύη Χρόνη (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης) |> "A Moment of Total Equanimity", Sabina Andrea Allen (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης)

     

"Cleaning Break / We’ll be back with you shortly", Χριστόφορος Βογιατζής (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης) |> "Come and Go", Χρυσά Καρούση, Αναστασία Κυρίτση, Γεωργία Μυλωνά (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης)|> "Cascando", Λίλα Λέντζα, Ασημίνα Χριστοπούλου (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης)

     

"Sarah Effect [After Every Party I Die]", Κυβέλη Παπαντωνίου, Δήμητρα Σαρρή (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης)|> Hýδρα", Ειρήνη Μακρή, Μάριος Μάνθος (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης) |> "Προίκα:/'pri.ka/", Βασίλης Δημητριάδης (Επιμέλεια: Γιώργος Ζαμπουλάκης)