Το έργο που θα αγοράσει το Μετρό
Μια τομή στο έδαφος της πόλης αποκαλύπτει αλλεπάλληλες πολιτισμικές διαστρωματώσεις σε επίπεδα που μπορεί κανείς να αναγνωρίσει και να χρονολογήσει. Αστικά απόβλητα που αποκαλύπτουν τις πραγματικές καταναλωτικές ανάγκες της πόλης την εκάστοτε χρονική στιγμή. Τα υπολείμματα προϊόντων που χρησιμοποιήθηκαν γίνονται μνημεία - αντικείμενο έρευνας του κάθε ιστορικού. Λείψανα ιστορικά αποκαλύπτονται για να προσδιοριστούν άλλη μια φορά.
Οι καλλιτέχνες προσκαλούνται να μοιραστούν τις σκέψεις, τις ιδέες, τις προσωπικές τους εικόνες, τα συναισθήματά τους, σε διαδοχικές στρώσεις μέσα σε μια σειρά από γυάλινες προθήκες. Η προσπάθειά τους έγκειται στο να αφηγηθούν τις προσωπικές τους εμπειρίες με αντικείμενα και υλικά, μέσα στη δική τους ατομική γυάλινη προσθήκη. Τα «ευρήματα», οι συνθέσεις τους θάβονται σε στρώματα εδάφους μέχρι να έρθουν στην επιφάνεια στον παρόντα χρόνο, στο τώρα που ακουμπά ανέμελα στη «σωρό» του παρελθόντος. Οι επισκέπτες, μέσα στους σκοτεινούς χώρους και αποκαλύπτουν τα «ευρήματα» που είναι τοποθετημένα μέσα στις γυάλινες προθήκες. Παρατηρούν τη διαστρωμάτωση διαφόρων θαμμένων αντικειμένων που αναδύονται ως ευρήματα της καθημερινότητάς μας.
Το έργο που θα αγοράσει το Μετρό
Μια τομή στο έδαφος της πόλης αποκαλύπτει αλλεπάλληλες πολιτισμικές διαστρωματώσεις σε επίπεδα που μπορεί κανείς να αναγνωρίσει και να χρονολογήσει. Αστικά απόβλητα που αποκαλύπτουν τις πραγματικές καταναλωτικές ανάγκες της πόλης την εκάστοτε χρονική στιγμή. Τα υπολείμματα προϊόντων που χρησιμοποιήθηκαν γίνονται μνημεία - αντικείμενο έρευνας του κάθε ιστορικού. Λείψανα ιστορικά αποκαλύπτονται για να προσδιοριστούν άλλη μια φορά.
Τo TIDE του '60 το πανίσχυρο VIM του 70, το ΑΖΑΧ με διπλάσιο αμμωνιαζόλ του '80, τα PLAYSTATIONS του '90.
Η τέχνη ως λείψανο. Ο 20ος αιώνας εγκλωβισμένος σε αλλεπάλληλες διαστρωματώσεις.
Η Τομή
Η τομή αποκαλύπτει, επιδεικνύει, φωτίζει, λοιδορεί ως πολιτισμικό HARD CORE. Η ιστορία γίνεται φυσικό γεγονός.
Ο χρόνος
Ο χρόνος μεταλλάσσει, αλλοιώνει γδύνει από το νόημα τους τα πράγματα. Η πόλη έχει την ηλικία της πέτρας της.
Η σκέψη
Η σκέψη επαναπροσδιορίζει, ερμηνεύει ταξινομεί, Η ιστορία γίνεται πνευματικό γεγονός.
Η διαστρωμάτωση ως τέχνη της συνένωσης
Κάθε παράθεση μορφών και υλικών είναι εφικτή σε μια διαστρωμάτωση που είναι φτιαγμένη από εναποθέσεις και προσθήκες. Τίποτε δεν υπάρχει πραγματικά χωρίς τη σαφή εικόνα της προέλευσης του δηλαδή, το έργο που θα αγοράσεί το ΜΕΤΡΟ.
Συμμετέχουν: Γιώργος Βαβυλουσάκης, Γιώργος Γεωργακόπουλος, Αγαπητός Αγαπητάκης. Θωμάς Γιατράς, Νίνα Παππά, Δημήτρης Μεράντζας, Γιώργος Λυντζέρης, Γρηγόρης Λαγός, Φιόνα Μουζακίτη, Μάρθα Τσιάρα, Φωτεινή Καπίρη, Εύα Μαραγκάκη, Anne.Kern, Χαράλαμπος Δερμάτης, Δημήτρης Γεωργακόπουλος, Μαρία Αντωνάτου, Χρήστος Κεχαγιόγλου, Κ.Βαβυλουσάκης, Χάρης Κοντοσφύρης, Νίκος Ελληνικάκης, Νίκος Κρυωνίδης, Βασίλης Μπούτος, Αλίκη Μουτούση.
Χορηγοί εντύπου: Next A.E., Ανδρέου Α.Ε.
Εγκαίνια: Πέμπτη, 22 Ιουνίου, 2000, 20:30
Διάρκεια: 22.6-2.7.2000
Ώρες: 14:00-21:00
CHEAPART
Α.Μεταξά 25, Αθήνα 106 81