MEDIA ARCHIVE


    '

Ανεξάρτητες παρουσιάσεις Καλλιτεχνών, Επιμελητών | Back to Athens 2024


1ος όροφος

Ευγενία Ευσταθίου, “ΠΡΟΙΚΑ”
Εγκατάσταση
Επιμέλεια: Γιώργος Καρτάλος

Κατερίνα Μπότσαρη, “ΝΙΚΙ”
Οπτικοακουστική εγκατάσταση
Το έργο ΝΙΚΙ αποτελείται από μια αδρά κατασκευασμένη σκαλωσιά που παραπέμπει στην σιλουέτα γνωστού αρχαιοελληνικού γλυπτού. Το μαύρο προστατευτικό εξωτερικών υδραυλικών σωληνώσεων με το οποίο καλύπτεται η σκαλωσιά αποτελεί τη χρήση ενός εφήμερου και εύθραυστου κατασκευαστικού υλικού που υπογραμμίζει την επανεξέταση των εννοιών της μνημειακότητας στη σύγχρονη εποχή, την αμφισβήτηση της ικανότητας του ανθρώπου να αποθηκεύει εικόνες και έννοιες του παρελθόντος, και εν γένει την προβληματική σχέση του με τον δημόσιο χώρο.

Werner Widmer, “true blue”
Εγκατάσταση (1ος, 2ος όροφος)
(Exhibition text available in English)

2ος όροφος

Νίκος Γιαβρόπουλος,” Ύπνος”
Οπτικό-ακουστική εγκατάσταση
Η βίντεο εγκατάσταση "Ύπνος -Χωρίς όνειρα-" αναφέρεται στο σταυροδρόμι της ύπαρξης με την ανυπαρξία, εκείνο το μεταίχμιο μετάξι ύπνου και ξύπνιου και εντελή στο αδυσώπητο δίπολο της ζωής και του θανάτου. Πρόθεση του Γιαβρόπουλου είναι οι εικόνες από τη βίντεο προβολή που αναμιγνύονται με τις σκιές των σκηνικών αντικειμένων να δημιουργήσουν ένα μη-τόπο μια αίσθηση παράλογου, υπερρεαλιστικού, ονειρικού. Στο ερώτημα, υπάρχει κάτι πέρα από τον τόπο και το χρόνο της ύπαρξης; απαντά πως η ζωή είναι ένα κωμικό διάλειμμα από την αιώνια ανυπαρξία.

Όλγα Οικονόμου Κωνσταντινίδη, “Discourse”
Οπτικό-ακουστική εγκατάσταση
Η οπτικοακουστική εγκατάσταση Discourse της Όλγας Οικονόμου Κωνσταντινίδη απομονώνει τις εσωτερικές συζητήσεις που διεξάγονται συνειδητά και ασυνείδητα σε καθε πέρασμα του χρόνου και που επαναπροσδιορίζει την σκέψη μας μέσα από μια ροή ή διαδοχή γεγονότων. Η ενότητα Discourse μέσα από τα έργα που την απαρτίζουν, αποτυπώνει καθε φορά με διαφορετικό τρόπο και μέσο, την εξέλιξη ενός ασυνείδητου εσωτερικού αντιληπτικού διάλογου ως μια συνομιλία μέσα από ένα υπαρξιακό πρίσμα. Ο μονόλογος του ʼμλετ αποτελεί το εργαλείο μετάβασης μας από το "Να Ζεί κανείς ή Να Μην Ζεί" στο "Να Υπάρχει Κανείς ή Να Μην Υπάρχει" και με ποιο τρόπο;

3ος όροφος

Μπάμπης Καραλής, "Παιχνίδια παρθένων"
Εγκατάσταση

Sebastian Boulter, “Of Water”
Οπτικο-ακουστική εγκατάσταση
Σενάριο, επιμέλεια, μουσική: Sebastian Boulter
Sound engineering: Teemu Takatalo
Κάμερα και μοντάζ: Frank Holbein
Σκηνογράφος: Γιάννης Χαλάς
Το νερό καλύπτει περίπου το 71% της επιφάνειας της Γης. Από όλο το νερό στη Γη το 97% είναι θαλασσινό νερό. Από το υπόλοιπο 3% του γλυκού νερού στη Γη, το 77% είναι πάγος και το 22% βρίσκεται στο έδαφος και στο υπόβαθρο. Μόνο το 1% περίπου του γλυκού νερού του κόσμου είναι εύκολα χρησιμοποιήσιμο σε λίμνες, ποτάμια και δεξαμενές: σημαίνει ένα ελάχιστο μερίδιο 0,036 τοις εκατό του συνόλου του νερού στη Γη. Μόνο το 0,001% του νερού μας επιπλέει στα σύννεφα. Περίπου τα δύο τρίτα ενός ανθρώπου είναι νερό. Ωστόσο, οι επιστήμονες εξακολουθούν να διαφωνούν για την προέλευση του νερού. Σε κάποια θεωρία το νερό στη Γη μπορεί να είναι παλαιότερο από την ίδια τη Γη και ότι έχει προσγειωθεί στη Γη από αλλού. Αλλά δεν ξέρουμε πραγματικά πώς εμφανίστηκε εδώ. Επομένως, το νερό σε όλες τις μορφές του και σε όλες τις μορφές που έχει νερό παραμένει εν μέρει ένα μυστήριο.

Βασίλης Μπακάλης, “sortie romantique”
Εγκατάσταση
Ένας ναός, ένα μνημόσυνο, μια προσφορά. Χρησιμοποιώντας ευτελή υλικά σε συνδυασμό με readymade καθημερινά αντικείμενα δημιουργώ ένα ιδιόμορφο ναό. Τα πρόσωπα στις λατρευτικές εικόνες έχουν αντικατασταθεί με αναπάντεχους χαρακτήρες που είτε παίζουν κλείνοντας μας το μάτι, είτε μας κοιτούν με απάθεια και απλά υπάρχουν στο χώρο. Ο Ποντικός, η Πάπια, ο Lemmy και ο Rozz συνθέτουν το εικονοστάσι τους και μοιάζουν να διασκεδάζουν ιδιαίτερα μέσα σε αυτήν τη περίεργη συγκυρία.
Κάπου παραπέρα ένα φθαρμένο μπάσο και ένα παλιό δερμάτινο jacket βγαλμένα από μιαν άλλη εποχή, δεσπόζουν σα φαντάσματα στον χώρο. Ποια να΄ναι η ιστορία που φέρουν;
Ένα τασάκι με ένα τσιγάρο που μοιάζει να καίει ακόμα. Ένα μπουκάλι αλκοόλ, που μας προσκαλεί να πιούμε στις χαρές μας.
Απέναντι στέκει μια αγχόνη.

Αικατερίνη Κανακάκι, “White Rabbit”
Εγκατάσταση

Οι εγκαταστάσεις Καλλιτεχνών/ Επιμελητών παρουσιάζονται στο πλαίσιο του Back to Athens 11 International Art Meeting | 2024: Crossroads - knowledge and worldly pleasures, a review.


Back to Athens 11 International Art Meeting | 2024
Επιμέλεια: Γιώργος Γεωργακόπουλος, Φωτεινή Καπίρη, Christian Rupp.
Διοργάνωση: APART Art Research and Applications. Tελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Υποστήριξη Υπουργείο Πολιτισμού ΥΠΠΟΑ [Οικονομική Υποστήριξη & Αιγίδα 'Η Σιωπή των Σειρήνων'], Υπουργείο Πολιτισμού της Αυστρίας, Αυστριακή Πρεσβεία στην Αθήνα, Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης, akbild, ZOIA, Τσέχικο Κέντρο Αθήνας στο πλαίσιο του “Έτος του Φραντς Κάφκα”. Συμμετοχή: Athens Intersection, ARTmART. Παραγωγή, συντονισμός: CHEAPART.

Back to Athens 11 International Art Meeting | 2024: Crossroads - knowledge and worldly pleasures
Μέγαρο Ησαΐα
Πατησίων 65 Αθήνα

Εγκαίνια: Τετάρτη, 26 Ιουνίου
Διάρκεια: 26 - 30.06.2024
Ώρες: Τετ. – Παρ. 16:00 - 22:00, Σάβ. – Κυρ. 12:00 – 22:00